LiseFise - Yes, that´s ME!

Jag e sääämst!!

Kategori: Allmänt



Idag har det varit riktigt skitväder tillochfrån, började efter lunch med att trimma bort en massa sly,
eller man går med en sån här maskin som dom har när det höga gräset från dikerna tas bort...
Ja va bra att ni nu vet vad jag menar =) ?
Sen började de ösa ner regn som slutade nästan lika fort igen...Skönt!

Tog igår bort Williams stödhjul för nu får han faktiskt cykla utan tycker jag, borde gjort de mycket tidigare
men jag har lite svårt att hinna med allt.
Men nu e de gjort och mycket riktigt gick allt perfekt på första försöket och idag har dom varit ute och cyklat
helt själva - Wonderful!

Va har vi haft för oss på senaste tiden då??

I lördags va vi ut på sjön, Lasse, mamma, jag, pelle och grabbarna för att kolla in Roslagsloppet,
så jävla grymt. Vi råkade nämligen lägga oss mitt i banan på nått sätt så två båtar kom susande i HÖG
fart förbi bara ett 10-tal meter från våran båt.
Jag blev som barn på nytt och tyckte de va superkul, Sebastian va inte lika glad, han tyckte det va jätte-
läskigt och började storgråta.
Vilket ljud och vilka häftiga båtar =)

Annars så har va varit i Stockholm hemma hos Pelle då vi även åkte och besökte Sofie och Fredda, Elvira och Ebba ute i Skogås. Sebastian va så stolt när han fick hålla i lilla Ebba 3 mån sittandes i soffan. Klart ja va tvungen att ta kort men de ligger ju i min mob såklart! Vi käkade GOOOOOOD mat, grillat med potatisgratäng!

Kolmården har också stått på schemat...Vi åkte först igenom Safariparken, grabbarna och även jag tyckte de va lite spännande att se björnarna precis vid bilen, en struts stod även mitt i vägen, det tyckte grabbarna va kul - Asflabbade. Tror att Sebastian tyckte att Lejonen va häftiga, men dom va lite tråkiga för dom låg baar i en stor klunga på marken.
Vi upptäckte när vi hade kommit ut därifrån att man EJ FICK HA HUNDAR I BILEN...OOOOOOPPPPPPPS, det hade jag missat, Spendrups satt så fint i bakluckan och spanade hon med!
Men va skulle dom gjort om dom hade upptäckt att vi hade henne med oss? Ja då får jag be er att gå ut med hunden....ehhhhh NEJ!

Gick även in i djurparken, det va ju tyvärr inte så fint väder denna hära dagen så vi va tvugna efter ett tag att köpa ett paraply. Lite apor och en massa andra djur, själv tyckte jag inte att det va så spännande. Käkade lunch på en mysig restaurang inne i parken. William blev såå överlycklig när han också kunde få pannkakor! Vilken glädje det blev!! Dom flesta restauranger har ju väldigt lite alternativ för glutenallergiker, men här måste jag säga att det fanns allt!!

Nu har jag 1 vecka kvar på semestern...En kall öl sitter fint, blir en räkmacka när mamma kommer hem från jobbet i kväll...


Jag skulle vilja hälsa till alla som har gjort detta möjligt för mig:

Mamma
Lasse
Pelle
Grabbarna Grus

och så tar vi några fler underbara prickar...

Jenni
Elin
Sara
Linda
Roger
Linda
Gunn och Arne
och några fler men dom e hemliga hahahaha =)


Nu kommer det en massa härliga kort från semestern!








Resten av bilderna kommer senare...TAR FÖÖÖÖR LÅNG TID!!



Kommentarer

  • Linda säger:

    <3

    2010-08-11 | 11:27:02

Kommentera inlägget här: