LiseFise - Yes, that´s ME!

Nät+Fisk=Sant

Kategori: Allmänt


Igår kväll va jag och Lasse yt med båten och la ut några nät, det va första gången jag
gjorde de men fan va ja e grym!






De gick strålande och jag fick i alla utan att göra en endaste tabbe - Imponerande va??

I morse va klockan ställd på 08:00 men såklart vaknade jag av mig själv 07:58
lite imponerande även de!
Upp och få lite frulle i magen för att sen ta




ut för att hämta upp näten och även där gick de strålande!!

Sen skulle vi hänga upp dom för att ta bort alla intrasslade fiskar och sjögräs, vi fick ihop 13 aborrar,
ca 30 strömmingar, 1 sik och 3 mörtar!











Spendrups hjälpte till på sitt eget lilla sätt!




Nu ska vi rada upp fiskarna!

Sen återstod bara det sista att rensa och filéa dom!

Jag ska nog INTE göra karriär inom filéning (eller hur de stavas)



De va dagens början nu får vi se hur den slutar!!




Kommentarer

  • Johanna säger:

    Vad mysigt ni verkar ha det där borta!!!! :)



    Kram

    2010-07-22 | 22:01:19

Kommentera inlägget här: