LiseFise - Yes, that´s ME!

Raclette!

Kategori: Allmänt

Jaha vad är de då??


Superkul att folk läser min blogg så nu ska jag dela med mig av denna goda maträtt som
önskades =)

Först måste man skaffa en sån här för bästa resultat:



Detta kan man köpa:

Fläskfilé el kycklingfilé (jag tycker de är godast med kyckling)
Grönsaker tex. papraika, färska champinjoner, tomat, gurka, lök
Soja
Grädde (visp - godast - men onyttigast)
Riven ost

Gör såhär:

Sätt på riset (japp det ska man ha till)
Skär "köttet" och grönsakerna i små tärningar
Häll upp ost och alla grönsaker och såklar "köttet" i små skålar och ställ det på tex ett  bord =)
Och allt annat förstås

Sen tar man en varsin liten stekpanna (som medföljer) och börjar med att steka "köttet"
till gyllenbrun färg och sen i med dom grönsaker man vill ha i.
Stek...
Nu...Fyll upp med grädde och häll i en skvätt soja och på med ost...
Och nu flytta lilla stekpannan till undervåningen för lite gratinering till
osten har fått färg.
Häll detta sen över riset!

Ja säger bara MUMS!!!

Kommentarer

  • Charlotte Törnblom säger:

    Snacka om att jag blev sugen på Raclette nu men FAAAANNN den står kvar i Uppsala.

    2011-03-11 | 00:17:02
  • Felicia säger:

    Tack för att du la upp receptet :D

    2011-03-11 | 10:01:47

Kommentera inlägget här: