LiseFise - Yes, that´s ME!

Mamma!

Kategori: Allmänt

Jag kom just att tänka på dig, tidigare åskade det och blixtrade
som om man trodde att hustaket skulle flyga all världens väg!
 
Vi va nämligen ute hos min mamma och Lasse för ett tag sen
då värsta åskvädret någonsin drog in från kusten.
Min kära mamma är sååå jäkla åskrädd och vet knapptm ut eller
in när det börjar. Jag kan hålla med om att det här va något
utögver det vanliga!
 
Man hon flyger upp från soffan, grinandes och går in i gästrummet,
hämtar en limpa cig och går och klär på sig och står i farstun och
ska gå till bilen och sätta sig för där är det minsann säkert!
Men hon står kvar i hallen en stund och grinar och tjuter,
varav Lasse frågar -  Jaha och hur ska du komma dit då??
Vi andra brister ut i garv för det hade hon inte tänkt på och
dessutom tar hon med sig en limpa cig - HÄR SKA RÖKAS!!
 
Kommer aldrig glömma det, jag och Pelle skrattar och småler
fortfarande åt det!!
 
Tidigare ikväll ringde Pelles mamma Agneta och ville bjuda ut
sig och Micke hit i veckan, och spikat och klart på onsdag får
vi besök från e Stockholmo!
 
1 timme senare ringer Pelles mormor och vill samma sak, hon
och morfar vill komma ut och hälsa på i sommar =))
 
Såååå Kul!
 
Nu blir det film: Sherlock Holmes!
 

Kommentarer

  • mor säger:

    ha ha du glömde vinflaskan jag tog med också

    2012-07-09 | 22:48:30
  • mor säger:

    Du glömde vinflaskan

    2012-07-09 | 22:49:43

Kommentera inlägget här: